مهلت ثبت نام22 خرداد
مصاحبه تخصصیپذیرش 12 نفر از داوطلبان
برگزاری رویداد11 ، 12 ، 13 تیر در تهران
ارسال طرح20 الی 23 تیر
اجرای طرح1 مرداد
منتوری طرحنیمه دوم مرداد
اهداء جوایزنیمه دوم شهریور

جایزه نوآوری اجتماعی

هسته‌های پیشرفت بانوان

(ویژه فعالان حوزه نوجوان در استان کرمان و لرستان)

 

نوآوری اجتماعی امری ضروری برای هسته‌های پیشرفت می‌باشد. هسته‌هایی از دل مردم و با مسائل واقعی منطقه خود.و این بار جایزه نوآوری اجتماعی متعلق به بانوانی است که برای نوجوانان منطقه خود در استان کرمان و لرستان قدم برداشته اند و می‌خواهند اثرگذار باشند.

طرح جایزه نوآوری اجتماعی، یک فرایند سه ماهه است که در چهار مرحله تعریف شده است:

۱_مرحله شناسایی و پذیرش: در این مرحله بانوان فعال حوزه نوجوان می‌توانند تا ۲۲ خرداد ماه اقدام به ثبت نام از طریق سایت www.mahenocenter.com نمایند و پس از ثبت نام و مصاحبه تخصصی، تنها ۱۲ نفر می‌توانند به سایر مراحل راه یابند.

 

۲_ مرحله آموزش: در این مرحله رویدادی سه روزه در شهر تهران برای پذیرفته شدگان تعریف شده است تا بتوانند آموزش‌های لازم برای ورود به عرصه هسته‌ی پیشرفت شدن در حوزه نوجوان را آموزش ببینند.

سرفصل‌های آموزشی:

تیم سازی و کار گروهی

رویکرد حل مسئله تصمیم گیری و خیر گزینی

تعادل نقش‌ها

 

همچنین در این مرحله با توجه به حضوری بودن رویداد، فرصت هم‌اندیشی و انتقال تجربه با افراد و گروه‌های متخصص در حوزه نوجوان فراهم گردیده است.

 

۳_ اجرای طرح: پس از دریافت آموزش‌ها، نوبت به تشکیل هسته‌ها و ارائه طرح‌ می‌رسد. در این مرحله افراد آموزش دیده به تشکیل هسته‌ی خود میپردازند و پس از آن باتوجه به مسئله‌ای که در منطقه خود در حوزه نوجوان شناسایی کرده‌اند و مخاطب نوجوانی که انتحاب کرده‌اند، می‌توانند طرح قابل اجرای خود را از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه ارسال نمایند و پس از تایید طرح، می‌توانند از ۱ مرداد ماه شروع به اجرای طرح‌های خود نمایند.در این میان می‌توانند از فرصت منتوری برای بهبود اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

 

۴_ مرحله داوری و اهداء جوایز: در نهایت طرح‌های اجرا شده داوری می‌شوند و نیمه دوم شهریور ماه، طرح‌های منتخب مشخص می‌گردند.این طرح‌های منتخب علاوه بر دریافت جوایز، مجاز به دریافت تسهیلات برای اجرایی سازی طرح‌های خود در سطوح گسترده‌تر می‌شوند.